Puente sobre el Rin
DOI:
https://doi.org/10.3989/ic.1961.v14.i136.4961Abstract
Del total de 35 proyectos presentados al concurso del puente para carretera sobre el Rin, entre Duisburg-Ruhrort y Homberg, sólo dos proposiciones de la Demag fueron consideradas: Una con tablero suspendido por vientos que parten de dos torres, y otra, con suspensión por cables flexibles que se apoyan en dos torres y anclaje en la misma estructura. Por razones netamente estéticas fue elegida la propuesta Demag de puente suspendido por cables, aunque la solución con vientos hubiera sido la más económica, teniendo en cuenta las condiciones existentes.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 1961 Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
© CSIC. Manuscripts published in both the print and online versions of this journal are the property of the Consejo Superior de Investigaciones Científicas, and quoting this source is a requirement for any partial or full reproduction.
All contents of this electronic edition, except where otherwise noted, are distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) licence. You may read the basic information and the legal text of the licence. The indication of the CC BY 4.0 licence must be expressly stated in this way when necessary.
Self-archiving in repositories, personal webpages or similar, of any version other than the final version of the work produced by the publisher, is not allowed.